Druhý stupeň ZŠ Compass nevzniká na zelené louce

Stavíme na pevných základech, které jsme společně 12 let budovali na 1. stupni. Naší startovní čárou je osvědčená a úspěšná vzdělávací koncepce, která si získala důvěru rodičů i dětí.

Model, v němž se kvalita neodvíjí jen od učebních plánů a metod práce, ale především od lidí – inspirativních pedagogických osobností, které věří ve smysluplnost učitelské profese, v sílu vztahů a v to, že každé dítě si zaslouží být viděno. Právě z této energie vyrůstá náš druhý stupeň – jako přirozené pokračování cesty, která už má svůj směr.

Naší vizí je být žákům spolehlivým kompasem

Starší školní věk je obdobím růstu, objevování i hledání. Naším cílem je být žákům průvodcem, který nabízí kvalitní akademické vedení, podporuje osobní rozvoj a rozvíjí klíčové kompetence potřebné pro život v dynamickém světě.

Zaměřujeme se na rozvoj dovedností, jako jsou:

  • samostatné a tvořivé myšlení,
  • přebírání osobní odpovědnosti za vlastní vzdělávání,
  • efektivní organizace času,
  • schopnost sebereflexe,
  • kreativní řešení úkolů v týmu (společné plánování, rozdělení rolí, kritické myšlení, argumentace, kooperace, respekt a společná reflexe),
  • tolerance odlišností mezi lidmi,
  • péče o osobní wellbeing.

Věříme, že právě tyto dovednosti tvoří základ pro spokojený a úspěšný život v měnícím se světě.

Výuka, která propojuje

Výuka na druhém stupni ZŠ Compass bude nadále probíhat v češtině i angličtině, s důrazem na propojování předmětů, aktivizační metody práce (projektové, problémové a kooperativní učení) a rozvoj digitálních kompetencí odpovídajících potřebám 21. století.

Naším cílem je, aby se každý žák učil s porozuměním, radostí a pocitem smyslu – a aby si z Compassu odnesl nejen znalosti, ale i schopnost tvořit, spolupracovat a žít v rovnováze.